joi, 18 decembrie 2014

Ceai de afine Bon Tea


Iarna aceasta am adoptat un obicei nou. Dupa ce vin de la antrenamentul de alergare, fac un dus fierbinte si imi fac un ceai de fructe cu miere si lamaie. Simt nevoia sa beau un ceai fierbinte pentru ca afara sun grade din ce in ce mai putine si trebuie sa am grija de gatul meu sensibil. Consider ca mierea si lamaia ajuta sa ma feresc de bolile care ataca caile respiratorii.  Anul trecut am scapat fara raceala, desi am alergat si la - 5C. Sa vedem anul acesta daca reusesc sa ma descurc.

Frunzele și fructele de afin au proprietăți astringente datorită taninului. Au activitate antibacteriană, modificând favorabil flora patogenă intestinală, și antidiareică.
Se recomandă în diabet (scade zahărul din sânge), gută, enterocolită (colită de fermentație sau de putrefacție), parazitoze intestinale, infecții urinare, uremie, ca antiseptic minor (este bacteriostatic) și diuretic precum și în reumatism, afecțiunile dermatologice, tulburările circulatorii periferice, uretrite, somatite, eczeme, ulcerații cronice sângerânde. Frunzele intră în compoziția ceaiului dietetic. sursa

L-am cumparat pentru gust, ca din punct de vedere terapeutic este recomandat pentru altceva, nu pentru gat.  Petru gat si caile respiratorii se recomanda ceaiul de  soc, asa ca este pe lista mea de cumparaturi si am sa revin cu un review in curand dar pana atunci sa revenim la ceaiul de afine.

Dupa cum se vede, ceaiul este ambalat in pliculete. Contine 20 de pliculete fara snur. Pliculetele au  cate 2 grame fiecare.

Ingredientele sunt urmatoarele:
  • fructe de Afine rosii (Vaccinium macrocarpon), 
  • fructe de Mur (Rubus hirtus), 
  • fructe de Mar (Malus pumila), 
  • flori de Hibiscus (Hibiscus sabdariffa), 
  • aroma. 
Mod de preparare: Intr-o cana cu apa clocotita (250ml) se adauga 1-2 pliculete de ceai si se lasa la infuzat cca.3 minute. Se scot apoi pliculetele si se savureaza ceaiul indulcit dupa gust. Se pot bea 3 cani pe zi.

Este un ceai bun, va recomand sa-l cumparati, mie-mi place. Costa in jur de 3 lei. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu